חיפושדלג על חיפוש
כל השירותים במספר אחד
1800-80-40-80
תוכן העמודדלג על תוכן העמוד

מערכות קריאה מרחוק של מדי מים (קר"מ)

תאגיד המים מי  תקווה החל בפרויקט חשוב ומתקדם להתקנת מדי מים לקריאה מרחוק (קר"מ) בקרב כלל הצרכנים.
מהלך זה צפוי להביא בשורה צרכנית וסביבתית משמעותית, הן לתושבים והן למועצה ותאגיד המים במערכה לחסכון במים ובכסף. המערכת שנפרסת, זהה למערכות שנפרסו ופועלות כבר קרוב לשני עשורים, ביותר מ 100 רשויות ובמאות יישובים בארץ דוגמת מודיעין, פתח תקווה, רמת גן, גבעתיים, קריית אונו, כפר סבא, נס ציונה, יוקנעם, תל אביב ועוד.
מערכת קריאה מרחוק (קר"מ) היא צורך של כל יישוב או ספק מים, בארץ ובעולם, לאתר במהירות נזילות, לנהל את מערך האספקה ביעילות ולחסוך באנרגיה. גם הצרכן נהנה מיתרונות הטכנולוגיה החכמה ע"י צפייה אונליין בצריכה שלו מה שיאפשר שימוש מושכל יותר במים, קבלת התראות בגין חשד לנזילות לחסכון במים ובכסף, שרות מהיר ומדויק ועוד.

שאלות נפוצות:

האם החלפת מד המים כרוכה בתשלום שלי כצרכן?


החלפת מד המים הישן למד מים חכם בסיסי אינה גוררת תשלום מצד הצרכן.

האם עלי להיות נוכח בהחלפת מד המים?

החלפת מד המים אינה מצריכה בדרך כלל נוכחות פיזית של הצרכן. ההחלפה נעשית על ידי טכנאים מטעם תאגיד המים.


מתי יוחלף אצלי מד המים?

החלפת מדי המים והטמעת המערכות הממוחשבות המתקדמות, הנה אתגר משמעותי ועל כן נעשית בשלבים. מכתבי עדכון יחולקו מראש בתיבות הדואר של הצרכנים/ הבניינים בהם מתוכננת החלפה.
האם המערכת עומדת בכל התקנים והאישורים הנדרשים?
המערכת הקריאה מרחוק על כל חלקיה (לרבות מדי המים החכמים והרכזות), עומדים בכל התקנים, ופועלים בכפוף לכל האישורים הנדרשים לרבות אישורי מכון התקנים ורשות המים לגבי טיב המוצר ואיכות המדידה, ואישורי המשרד להגנה"ס לגבי פטור מהיתר קרינה. להלן קישור למסמך הפטור של המשרד להגנה"ס.

כיצד ומתי אקבל עדכון לגבי חשש לנזילה?

הצרכנים הם האחראים על זיהוי נזילות מים בשטחם הפרטי, ועל כן חשוב להקפיד לבדוק את חשבון המים שלכם, כדי לגלות חריגות צריכה. מערכת הקריאה מרחוק מאפשרת שכבת התראה נוספת, שמתרחשת כאשר המערכת הממוחשבת מזהה חריגות משמעותיות בצריכת מים לאורך מספר ימים. עם זיהוי צריכה חריגה שכזו, המערכת מנפיקה התראה לתושבים, על החריגה שהתגלתה.  באחריות הצרכנים לבדוק האם מקור החריגה ידוע להם (לדוגמה מילוי בריכה, השקיה נרחבת עקב פרויקט מיוחד וכדומה) או שלא ואז יש לבדוק חשש לנזילה. תאגיד המים והביוב אחראי על תשתיות המים והביוב הציבוריות בעיר, ואינו רשאי לבצע בדיקות נזילה יזומות בנכסים פרטיים ואו לתקן נזילות שכאלו. באם התגלתה נזילה על ידי התושב, יש לתקן אותה במהירות המרבית האפשרית, ולהציג קבלות בדבר התיקון על פי הנחיות הרשות הממשלתית למים ולביוב בפני תאגיד המים והביוב. התאגיד יזכה את התושב כספית, בהתאם לקבוע בהוראות הדין.

טכנולוגיות ותקנים

מערכת הקר"מ מורכבת ממוני מים חכמים ורכזות שקולטות את האותות ומעבירות אותם למערכת המחשוב המרכזית. המערכת עושה שימוש בטכנולוגית הפס הצר (LPWA), המאפשרת העברת מידע מועט בעצמה מאד נמוכה, וזאת בשונה מהטכנולוגיה הסלולרית שעושה שימוש בפס רחב לצורך העברת שיחות קול ותמונות ווידאו. מונה המים שנמצא מחוץ לבית/ לדירה שלנו, משדר למשך כ 3 אלפיות השנייה, וניזון מסוללת אצבע אחת לא נטענת למשך 12 שנים! עובדה זו ממחישה היטב את עצמת השידור הנמוכה, וניתן להשוות אותה לשלט הרכב שלנו.

הרכזות משמשות לקליטת האותות, והאנטנה שלהן אינה משדרת אלא משמשת לקליטה בלבד (בניגוד לאנטנות הסלולר והווייפיי לדוגמה). בתוך הרכזת יש מודם סלולרי סטנדרטי, שמעביר את המידע המועט שנאסף, מספר פעמים ביום למערכת המחשוב. בגני תקווה צפויים להיות פרוסים כ 15 רכזות על מתקנים ציבוריים ועמודי תאורה. הרכזות שעל עמודי התאורה ניזונות מפאנל סולארי קטן, שמאפשר את הפעלתן, מה שמעיד על העצמה הנמוכה הנדרשת להם. להלן קישור למסמך הבהרה מהמשרד להגנת הסביבה.

קישורים:

צור/צרי קשר

לכל שאלה ניתן לפנות למוקד התאגיד במייל: pniyot@mei-tikva.co.il  או בטלפון: 1800-80-40-80
או באמצעות הטופס הדיגיטלי ליצירת קשר: https://bit.ly/2GeXODg

 

 


 

מכרזים ופרסומיםדלג על מכרזים ופרסומים
עבור לתוכן העמוד